KIZIL YÜKSELİŞ// KİTAP YORUMU

03:00:00


Yazar: Pierce Brown
Yayınevi: Pegasus
Tür: Distopya
Sayfa Sayısı: 445
Çevirmen: Selim Yeniçeri
Goodreads Puanı: 4.21
Benim Puanım: 4




BEN DÜNYALARI ATEŞE VERECEK OLAN KIVILCIMIM.
BEN ZİRCİRLERİ KIRACAK OLAN ÇEKİCİM.
BEN HALKIMIN VE ESARET İÇİNDE YAŞAYAN HERKESİN UMUDUYUM. ÇÜNKÜ BİLİYORUM Kİ İNSAN KENDİNİ KÖLELEŞTİREN ADELETSİZLİKLE ÖZGÜRLEŞEMEZ.



"Daha fazlası için yaşa,"



Merhaba! Bugün size son zamanlarda okuduğum en güzel kitaplardan birisi olan Kızıl Yükseliş'in yorumunu yapmaya geldim. Yaklaşık 10 gün önce başladığım Kızıl Yükseliş dün akşam bitti. Aslında bir çırpıda okunacak bir sürükleyiciliği vardı ama TUYAP'ta çalıştığım ve hemen arkasından sınav haftam geldiği için kitabı okuyamadım. Buna rağmen kitaba olan okuma aşkım hiç sönmedi. Ayrıca kitabın beni yaklaşık iki ay süren bir okuyamama durumundan kurtardığını da söylemem lazım.

 Gelelim kitabımızın konusuna; insanlar kanlarına göre sınıflara ayrılmıştır ve Darrow Kızıllar içinde yer almaktadır. Kızıllar Toplum'un en alt tabakasını oluşturmakla birlikte gezegeni daha yaşanılabilir kılmak için madenlerde çalıştırılırlar. Darrow madenlerde çalışmayı, gezegeni yaşanılabilir kılmayı canla başla yapar ki ileride yeni nesiller refah içinde yaşayabilsinler.

      Ama ne yazık ki Kızıllar kandırılmıştır...

 Darrow bu gerçeği acı bir şekilde öğrenir ve bunca zamandır Kızılları sömüren Altınlardan intikam almak için Altınların hükümdarlarının güç için mücadele ettiği efsanevi Enstitü'ye sızmak için her şeyinden vazgeçer. Hatta 'kendinden' bile...

 İlk çıktığından beri konusu ilgimi çeken Kızıl Yükseliş'i sanırım 4-5 aydır nedensizce bekletiyorum ama keşke bekletmeseydim. İçinde biraz Açlık Oyunları hatta biraz Game of Thrones serpintileri de bulabilirsiniz. Ben her iki dünyayı da çok sevdiğim için Kızıl Yükseliş'i bayıla bayıla okudum.

 Kitapta sevdiğim bir diğer nokta ise diyaloglardı. Düşmanların  ya da dostların birbirleriyle olan iletişimi,verilen cevaplar o kadar güzeldi ve zekiceydi ki ki kitabın kalitesini arttırmıştı resmen.

 Kitapta karakterlerin kişilikleri de çok güzel işlenmişti. Gerçekçiydi. Bir karakter iyiyse onun sadece iyi yanlarını değil, tüm yanlarını göstermişti yazar bize. Kızıl Yükseliş hanesine bir puan daha yazdırmayı başardı :>

 Kitabın bir puanını kırmamın birinci sebebi  yazarın bazı terimleri en başta birden bire vermesi. Ne olduğunu henüz bilmediğimiz bir dünyada, birçok farklı terim bir arada kullanılınca  kafam karıştı ve olanları gözümde canlandırmakta biraz zorlandım. Fakat daha sonra kitabın içine girdikçe bu sorun ortadan kalktı ve çok rahat bir şekilde okudum.
 İkinci sebep ise sonunu daha farklı hayal etmiş olmamdı. Bu konuya fazla değinmek istemiyorum çünkü spoilere girebilir..

  Sonuç olarak hazır ikinci kitabı da çıkmışken bu kitabı okuyun, okutun.

     Siz bu kitabı okuduysanız ne düşünüyorsunuz? *-*



"Ölüm söylediğin kadar boş değil. Asıl boşluk, özgürlük olmadan yaşamaktır, Darrow. Boşluk; korku, kayıp ve ölüm korkusu tarafından zincire vurulmuş halde yaşamaktır."

You Might Also Like

0 yorum