MUCİZE// KİTAP YORUMU

00:16:00

  
Yazar: R.J. Palacio  
Yayınevi: Pegasus 
Tür: Gerçekçi Kurgu 
Sayfa Sayısı: 334  
Çevirmen: Berna Sirman  
Goodreads Puanı: 4.42 
 Benim Puanım: 4.5  
  

 

Bir kitabı kapağına çocuğu yüzüne bakarak değerlendirmeyin."Mucize, sevgi, hüzün ve insan yaşamının değeri hakkında çok güzel bir hikaye. Okuduktan sonra daya iyi bir insan olmayı istememek mümkün değil." Patricia Reilly Giff. 





    

    Mucize, TUYAP kitap fuarında satışa sunulmadan önce ön okumasını okuduğumdan beri almak istediğim bir kitaptı. Daha sınav haftasını atlatmadan okuyup bitirdim fakat yoğunluktan dolayı neredeyse iki hafta gecikmeli olarak yapıyorum yorumunu. 


  Eylemlerimiz, anıtlarımız gibidir. Taş yerine, anılardan inşa edilir.


  August, Goldenhar sendromlu bir çocuk. Bu zamana kadar hep evde eğitim görmüş. Fakat artık annesi onun daha sosyal olması gerektiğini, onun artık bebek olmadığını düşünerek onu örgün öğretim veren Beecher Ortaokulu'na yazdırıyor. Kitapta August'un yaşadığı zorlukları, yeni bir hayata adapte olma sürecini, insanlarla olan ilişkisini okuyoruz. 


 Kitapta beni en çok etkileyen şeylerden biri olayların sadece August'un değil, çevresindeki insanların bakış açısından da anlatılması. Bu sayede August'a verilen tepkiler, August'un hayatı daha rahat bir şekilde kafanızda canlanıyor. Kitapta en çok okulun müdürü Bay Toto'yu sevdim, August'tan sonra tabi.



Ben kitabı okurken August'u bu kadar benimseyeceğimi hiç düşünmemiştim ama kitap bittiğinde yüzümde buruk bir gülümsemeyle kalakaldım. Sanki August benim arkadaşım, küçük kardeşim olmuştu. 
     Bir kitap insanın hayatını ne kadar değiştirebilirse bu kitap benim hayatımı, hayata bakış açımı o kadar değiştirdi. 


         

 August'u çok sevmemin nedenlerinden biri Star Wars hayranı olması sanırım :')



Okuyun, okutun. 






You Might Also Like

0 yorum