Amnezi // Kitap Yorumu //

18:51:00


Yazar: Jennifer Rush
Çeviri: Kübra Baha
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 320
Türü: Genç Yetişkin- Fantastik(?)
Goodreads Puanı: 4.05
  Benim Puanım: 3.6 


Çocukların dünyasına ait değildim. Gerçek dünyaya da ait değildim. Dünyama birilerini alsam, Laboratuvar ve çocuklarla ilgimi sırrımı öğrenir diye çok korkuyordum. Şube'nin programı taşımasına neden olmak istemiyordum. En çok da Sam'i kaybetme riskini almak istemiyordum. İlişkimiz sadece testlere, benim çizimlerime ve gece yarısı yapılan satranç maçlarına dayansa da hayatımı onsuz hayal edemiyordum.



Peki bu kitabın konusu ne? 

Anna,babası ile beraber evlerinde Şube için bir takım testler yapmaktadırlar. Bu testlerdeki amaç genetiği değiştirilmiş dört çocuğu farklı testlere tabi tutarak incelemektir.
Anna'ya her zaman mesafeli davranan Nick, onu her zaman güldüren Cas , en yakın arkadaşı zeki Trev ve en önemlisi Anna'nın kalbini kaptırdığı Sam...
Bir gün Şube artık çocukları geri almak istediklerinde Sam bir plan yapar ve Cas, Trev, Nick ve,babasının zoruyla, Anna Şube'den kaçarlar. Kaçarken Sam Anna'nın babası Arthur'a Anna'yı her ne olursa olsun koruyacağına söz verir. 
Fakat bu dokunaklı hikayede bir sorun vardır. Çocuklar geçmişlerini hatırlamıyorlardır. Çocukların hem Şube'den kaçmak hem de geçmişlerini bulmak için çalıştığı bu kitapta Anna, Sam'la birbirlerine tahmin ettiğinden de yakın olduklarını keşfedecektir...


Gelelim benim yorumuma...

  Kitap genel olarak gayet akıcıydı.  Böyle bir konusu olan bir kitaptan beklenildiği üzere olay hiç kesilmedi. Kurgusu da anlatımı da güzel olan bu kitapta maalesef beni rahatsız eden birkaç yer vardı.
 Örneğin kızın kendinden bile çok Sam'i düşünmesi, Sam için hareket etmesi benim pek hoşuma gitmedi.
 Ayrıca Şube ile ilgili pek bir şey öğrenemedik. Genellikle yazar karakterlerin üstünde durmuştu. 'Yani bu adamlar kaçıyor ama kimden kaçıyor?' sorusu geliyor aklına insanın

***Spoiler***

 Sam'in Şube'den çaldığı şeyi bulduklarında her şeyin bu kadar kolay ve tahmin edilebilir olması da,
 Trev'in son kısımlarda söylediği şeyler de bana biraz 'ne gerek vardı böyle bir şeyi yapmaya?' dedirtti.

***Bitti***



  Rahatsız olduğum küçük kısımlar haricinde bence gayet güzel bir kitaptı. Konusu kadar kapak tasarımı da övgüyü hak ediyor diye düşünüyorum.
  Eğer güzel bir kaçma kovalamaca ve kendini bulma oyununa katılmak istiyorsanız sizi bu kitabı almaya davet ediyorum.


You Might Also Like

0 yorum